-
Zajęcia grupowe
Ceramika
dzieci zapoznają się z technikami, narzędziami i środkami wyrazu artystycznego wykorzystywanymi podczas wykonywania prac z mas plastycznych. Zajęcia z ceramiki rozwijają sprawność manualną, wyobraźnię i pomysłowość dzieci.
Anna Kowalska-Dudzik
instruktor warsztatów – ceramikaJestem założycielką Centrum Aktywności i Kreatywności TRZCINA, pedagogiem socjalno-resocjalizacyjnym, absolwentką Studium Tańca Współczesnego w Poznaniu, dyplomowanym Instruktorem rekreacji ruchowej o specjalności Fitness w IKKF Szczecin. Ponadto, jestem tancerzem niezależnym i choreografem, choreoterapeutą z kilkuletnim doświadczeniem pracy z grupą w profilaktyce psycho-pedagogicznej (porażenie mózgowe), instruktorem ceramiki i szkoleniowcem warsztatów z ceramiki, a także autorką programów szkoleniowych.
Prowadząc zajęcia z przedszkolakami szczególny nacisk kładę na rozwój wrażliwości artystycznej dzieci oraz staram się kształtować w nich zamiłowanie do piękna i sztuki.
Piotr Dudzik
instruktor warsztatów – ceramikaJestem współzałożycielem Centrum Aktywności i Kreatywności TRZCINA oraz twórcą i koordynatorem pracowni ceramicznej Sielankowisko.
Ukończyłem studia na Wydziale Pedagogicznym na Uniwersytecie Warszawskim. Jestem pedagogiem, socjoterapeutą, profilaktykiem zachowań dysfunkcyjnych u dzieci, szkoleniowcem i autorem programów szkoleniowych, a także metodykiem pracy pedagogicznej z dziećmi i superwizorem.
Prowadzę zajęcia z ceramiki i rękodzieła artystycznego. Warsztaty te, to dla dziecka niezwykle twórcze doświadczenie, rozwijające zdolności manualne, wyobraźnię i wrażliwość twórczą. Prócz tego zajęcia te mają także wymiar terapeutyczny i relaksacyjny.
MUZAKI
to zajęcia z edukacji muzycznej prowadzone metodą Carla Orffa wzbogacone warsztatami kreatywności, które pomagają dzieciom otworzyć się na muzykę i jej tworzenie. Dzieci podczas zajęć wyruszają w niezwykłą muzyczną podróż do krainy MUZAJKI, gdzie wszystko jest możliwe. Poznają tam MUZAKA – pacynkę edukacyjną, która towarzyszy im w poznawaniu utworów, piosenek, wyliczanek i rytmów, a także uczy je muzycznych zabaw oraz tańców. Razem z MUZAKIEM dzieci tworzą orkiestrę muzyczną grającą na różnorodnych instrumentach.
Monika Marianowska
autorka projektu i prowadząca warsztatyJestem absolwentką kierunku pedagogika o specjalności Psychopedagogika Kreatywności oraz studiów podyplomowych o kierunku Klasyczne i Alternatywne Formy Wychowania Przedszkolnego na Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie, a także członkiem Polskiego Towarzystwa Carla Orffa. Swój warsztat pedagogiczny doskonaliłam na szkoleniach z metodyki Carla Orffa, szkoleniach Polskiego Stowarzyszenia Pedagogów i Animatorów Klanza, na warsztatach bajkoterapeutycznych, warsztatach ruchu rozwijającego Weroniki Sherborne oraz uczestnicząc w programie wspierania twórczości dziecięcej „Odyseja Umysłu”.
Od dzieciństwa muzyka pełniła ważne miejsce w moim życiu. Już w wieku przedszkolnym tańczyłam i śpiewałam w ludowym zespole pieśni i tańca. W szkole podstawowej i liceum śpiewałam w chórze, grałam na gitarze, tworzyłam własne utwory. Na studiach moja praca magisterska dotyczyła percepcji muzyki u dzieci i młodzieży, zaś na studiach podyplomowych – aktywnego słuchania muzyki u przedszkolaków.
Karate
to sztuka walki uprawiana z równą pasją przez mężczyzn i kobiety; dorosłych, młodzież i dzieci. Jest to dyscyplina promująca perfekcyjne opanowanie swojego ciała poprzez ciągłą pracę nad techniką oraz umiejętnością skupienia się nad najdrobniejszymi szczegółami wykonywanych ćwiczeń. Karate dla przedszkolaków oparte jest przede wszystkim na zabawie i ćwiczeniach ogólnorozwojowych kształtujących sylwetkę dziecka i rozwijających jego koordynację ruchową.
Tomasz Lewkowicz
instruktor karateUkończyłem Wyższą Szkołę Wychowania Fizycznego i Turystyki w Białymstoku. W trakcie studiów uzyskałem tytuły instruktora sportu o specjalizacji pływanie, samoobrona oraz kulturystyka. Jestem dyplomowanym instruktorem sportu o specjalizacji Karate Kyokushin oraz trenerem personalnym. W marcu 2012 roku zdobyłem w Karate Kyokushin stopień mistrzowski 1 dan. Od 2010 roku prowadzę treningi karate z dorosłymi, młodzieżą i dziećmi.
Judo
zajęcia judo opierają się na japońskiej sztuce walki, różnorodność technik pozwala na dopasowanie zajęć do indywidualnych możliwości i predyspozycji każdego dziecka. Zajęcia te to nie tylko doskonała zabawa, ale również wprowadzenie najmłodszych w świat bezpieczeństwa, dyscypliny i pozytywnej rywalizacji.
Adam Jałbrzykowski
instruktor judoSwoją przygodę z judo zacząłem w wieku 8 lat w Klubie Ryś w Warszawie, gdzie przez 14 lat czerpałem wiedzę pod okiem trenera Cezarego Borzęckiego.
W swoim dorobku medalowym posiadam medale mistrzostw Polski juniorów młodszych oraz złoto juniorów. Byłem członkiem kadry narodowej oraz reprezentowałem Polskę na różnych Pucharach Europy i Świata z licznymi sukcesami.Pracę z dziećmi rozpocząłem w 2014 roku. Dzięki ogromnemu doświadczeniu oraz pasji do judo i pracy z dziećmi potrafię połączyć na swoich zajęciach dobrą zabawę z nauką. Posiadam 1 stopień DAN.
Taniec
dzieci uczą się kroków tanecznych i prostych układów choreograficznych, kształtują świadomość własnego ciała i przestrzeni oraz wyrabiają poczucie rytmu. Zajęcia prowadzone są w przystosowanej do tego sali – z poręczami do ćwiczeń i ścianą z lustrami.
Paulina Gaweł
instruktor tańcaJestem tancerką międzynarodowej klasy tanecznej „S”, tańczę turniejowo w kategorii Professionals. Jestem instruktorem tańca z ponad 10 letnim doświadczeniem a trenuje taniec od 19 lat. Posiadam międzynarodową legitymację wydaną przez Polską Akademię Sportu. Na swoim koncie mam liczne miejsca na podium zdobyte na turniejach rangi ogólnopolskiej i międzynarodowej. Biorę udział w najbardziej prestiżowych turniejach tańca takich jak Blackpool Dance Festival, UK Open Championships, Dutch Open Assen i wielu innych.
Swoją pozytywną energią i pasją do tańca zarażam innych. Mam wspaniałe podejście do dzieci, dzięki cierpliwości potrafię nauczyć tańca każdego.
Matematyka EZO" Eksperymentuj Zrozum Oblicz
Zajęcia wprowadzają we wspaniały, abstrakcyjny świat matematyki. Ich celem jest zaprezentowanie dziecku różnorodnych aspektów tej nauki w sposób, który umożliwi mu badanie, dyskutowanie, próbowanie swoich sił, zabawę oraz rozumienie liczb, wielkości, kształtów i wzorów. Program EZO kładzie nacisk na rozbudzanie zainteresowania przedmiotem, naukę poprzez zabawę, stosując specjalnie dobrane ćwiczenia, wykorzystujące naturalną ciekawość dzieci i budujące pozytywne nastawienie do matematyki. Podczas warsztatów każde dziecko ma możliwość wypowiedzenia się, a jego pomysły są zawsze brane pod uwagę.
Blanka Durka
instruktorJestem absolwentką Politechniki Warszawskiej. Zamiłowanie do nauk ścisłych mam od małego, kiedy własnoręcznie rozkręcałam zabawki by ponownie je skręcić. Moją drugą pasją są dzieci, dlatego pewnego dnia postanowiłam to połączyć. Zajęcia z najmłodszymi prowadzę od kilku lat. Pokazuję im, że matematyka i fizyka są wszędzie, dookoła nas. A na dodatek wcale nie są nudne (ani trudne)!
Eksperymenty „Szalony Naukowiec”
czyli od małego badacza do wielkiego odkrywcy. Eksperymenty dla dzieci, to połączenie świetnej zabawy i nauki. Poprzez różne formy warsztatowe dzieci mają okazję zrozumieć przedstawiane zjawiska i dowiedzieć się „jak to wszystko działa”. Podczas zajęć będziemy robić chmury, wulkany, bańki, filtry, barwić kwiatki, tworzyć wiatraki z balonów. Poszukamy DNA cebuli oraz postaramy się odnaleźć żelazo w płatkach kukurydzianych. Spróbujemy także zobaczyć dźwięk i zapach. Wykonywanie prostych i zarazem bezpiecznych doświadczeń i eksperymentów to niezwykle pouczająca przygoda, która jednocześnie bawi i pobudza u dzieci zainteresowanie naukami ścisłymi. Na zajęciach nie „czarujemy”, tylko odkrywamy zagadki otaczającego nas świata i wspólnie znajdujemy odpowiedzi na stawiane pytania.
Zumba
zajęcia taneczne łączące elementy tańców latynoamerykańskich oraz fitness. Zumba wpływa korzystnie na rozwój fizyczny, psychiczny i społeczny dzieci – kształtuje sylwetkę, poprawia kondycję fizyczną, koordynację ruchową i równowagę, ćwiczy pamięć oraz uczy pracy w grupie. Zajęcia w szczególności kierowane są dla dzieci lubiących ruch i zabawę.
„Mały Odkrywca”
zajęcia edukacyjne prowadzone przez Akademię Nauki. W ramach zajęć realizowane są trzy programy: dla dzieci w wieku trzech i czterech lat: „Zaczarowany Zajączek”, dla pięciolatków: „Przygoda na bezludnej wyspie” oraz dla dzieci w wieku sześciu lat: „Dobrzy kosmiczni piraci”.
W programie „Zaczarowany Zajączek” pojawia się postać tajemniczego Zaczarowanego Zajączka, który pisząc listy do dzieci, inspiruje je do przeprowadzania ciekawych doświadczeń i badań. Poprzez eksperymenty chemiczno-fizyczne i poznawanie zwykłych, ale niezwykłych zjawisk, przedszkolaki rozbudzają w sobie chęć poznawania otaczającego świata. Podczas zabaw i doświadczeń dzieci uczą czytania swoje misie, przez co mimowolnie same nabywają tę umiejętność. Maluchy poznają literki w wyrazach, z którymi są związane emocjonalnie, np. pierwsza litera swojego imienia, imienia mamy i taty.
Program „Przygoda na bezludnej wyspie” jest logicznie skonstruowaną grą przygodową. Dzieci wcielają się w postacie podróżników, którzy znaleźli się na bezludnej wyspie. Tam znajdują klucz, który przenosi małych odkrywców w niezwykłą podróż w czasie i przestrzeni. Podczas zajęć wykonywane są liczne eksperymenty, które wyjaśniają zjawiska chemiczne i fizyczne, z którymi spotykamy się na co dzień. Jest dużo ruchu, zabaw z literkami i wyrazami. Dzieci rozwijają swoją spostrzegawczość, twórczość i kreatywność, uczą się także podstaw pisania – pisząc listy do rodziców.
Program „Dobrzy kosmiczni piraci” jest bardziej intensywny treściowo od dwóch pierwszych programów. Jego celem jest przygotowanie dzieci do rozpoczęcia nauki w szkole. Program podzielony jest na 12 części tematycznych, które poszerzają zakres wiadomości zdobytych podczas edukacji przedszkolnej. Podczas licznych gier, zabaw i eksperymentów dzieci rozbudzają w sobie ciekawość świata, poznają jego złożoność i bogactwo. Dzieci uczą się mimowolnie i poprzez zabawę, co pomaga budować w nich na trwałe postawę „lubię czytać i pisać”. W trakcie twórczych zabaw przedszkolaki wzbogacają swoje słownictwo, odkrywają swoje mocne strony oraz utwierdzają się w przekonaniu, że potrafią być samodzielne i radzić sobie z nowymi sytuacjami.Programy „Mały Odkrywca” wspomagają rozwój intelektualny dzieci poprzez naukę czytania metodą Glena Domana oraz poprzez doświadczanie świata i eksperymenty naukowe, które pozwalają na zdobywanie wiedzy z zakresu fizyki, chemii i przyrody, znacznie wykraczających tematyką poza program przedszkolny. Programy te wspierają także rozwój emocjonalny i społeczny dzieci, kształtując w dzieciach postawę ,,poradzę sobie!”.
Robotyka w oparciu o zestawy LEGO WeDo
Lego WeDo, to specjalne, edukacyjne klocki LEGO dla dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym. Można z nich budować interaktywne zabawki, którymi steruje się za pomocą komputera. W zestawie, oprócz tradycyjnych klocków, są elementy wyposażone w czujniki przechyłu, ruchu oraz silniki. LEGO Wedo pozwalają na tworzenie konstrukcji i mechanizmów wyposażonych w koła zębate, dźwignie i przekładnie. Zajęcia z robotyki, to okazja do poznania przez najmłodsze dzieci nauk ścisłych od ich praktycznej strony. Warsztaty z Lego WeDo kształtują twórcze postawy u maluchów, pobudzają do działania, dają możliwość nauki nowych umiejętności oraz poznania podstawowych pojęć związanych z robotyką, automatyką i informatyką. Zajęcia z robotyki, to przede wszystkim dobra zabawa, która niejako przy okazji wprowadza najmłodszych w świat nauki.
Gimnastyka artystyczna
ćwiczenia, które doskonale rozwijają motorykę, koordynację ruchową, wyobraźnię oraz wrażliwość na muzykę. W trakcie tych zajęć dzieci uczą się ćwiczyć z przyrządami: piłką, skakanką, szarfą, wstążką. Zajęcia prowadzone są w przystosowanej do tego sali – z poręczami do ćwiczeń i ścianą z lustrami.
Balet
zajęcia kształtują postawę dziecka, równowagę, rozwijają motorykę, koordynację ruchową, wrażliwość muzyczną i poczucie rytmu. Balet rozbudza także wrażliwość na piękno i estetykę ruchu. Zajęcia prowadzone są w przystosowanej do tego sali – z poręczami do ćwiczeń i ścianą z lustrami.
-
Zajęcia indywidualne
-
Kucyki
dzieci uczą się jeździć bezpiecznie w siodle, ćwiczą równowagę oraz nabywają umiejętności nawiązywania kontaktu ze zwierzęciem i opiekowania się nim.
Michał Siejek
instruktor jazdy konnejJestem właścicielem szkółki jeździeckiej „Akademia Kucania”, instruktorem sportu Polskiego Związku Jeździeckiego oraz czynnym zawodnikiem dyscypliny skoków przez przeszkody.
Z wykształcenia jestem technikiem o specjalności hodowca koni, filozofem i anglistą.Anna Sobańska
instruktor jazdy konnejJestem instruktorką sportu Polskiego Związku Jeździeckiego oraz zawodniczką dyscypliny skoków i ujeżdżenia. Z wykształcenia jestem socjologiem rodziny z zamiłowaniem do pedagogiki waldorfskiej. Pedagogika ta bazuje na wszechstronnym i zrównoważonym rozwoju umiejętności intelektualnych, artystycznych, praktycznych i społecznych dziecka, kładąc jednocześnie nacisk na naukę poprzez praktyczne działanie.
Indywidualna terapia integracji sensorycznej
zajęcia dla dzieci mających problemy z zapamiętywaniem, koncentracją, koordynacją ruchową, skupieniem uwagi, nadruchliwością.
Indywidualna terapia logopedyczna
zajęcia mają na celu kształtowanie prawidłowej wymowy, usuwanie wad wymowy oraz poprawę komunikacji werbalnej dziecka.
-
Zajęcia dodatkowe
Zajęcia dodatkowe odbywają się w godzinach 15:00–17:00, po bloku zajęć z podstawy programowej, jeśli zapisze się odpowiednia ilość chętnych.